יש להכיר היטב את העסק, את בעל העסק , את שוק הלקוחות הפוטנציאלי שלהם ואת המתחרים. לאחר מכן יש לבחור בתוספים המתאימים, כך שיהיו הן פונקציונליים והן מושכים את העין. צריך ללקט את התוספים הטובים ביותר בפינצטה ולדאוג לכך שיהיה בניהם דמיון רעיוני וויזואלי. לפיכך, מומלץ להיעזר בחברה עם ניסיון רב בג'ומלה בשוק הישראלי, ובמיוחד עם התוספים השונים שלה.
עוד אספקט חשוב של אפיון האתר הוא תכנון של האתר לפי שלבים. בשלב הראשון יש רק Framework שהוא בעצם סרטוט כללי של האתר בו כל אלמנט מיוצג באמצעות ריבוע או מלבן בצבע מסוים. מדובר בעצם בעימוד בסיסי של האתר אותו בונים באמצעות כלי הצורות של וורד או Powerpoint.
בניגוד לסוגי אתרים אחרים, כאשר בונים פורטל, הרי ששלב ה - Framework הוא חשוב אפילו יותר מאשר פעם , וזאת בגלל המורכבות העיצובית של הפורטל שהוסברה בחלק הקודם...
לאחר האישור של ה - Framework, עוברים לשלב הסקיצה הגרפית. סקיצה גרפית היא בעצם תמונת מראה של האתר לפני שמקודדים את קוד ה -HTML שבו. סקיצה גרפית היא בדרך כלל תמונת PSD, פורמט התמונות של פוטושופ בין ניתן לעבוד עם שכבות ולהזיז אלמנטים באופן חופשי (זו למעשה העבודה של הגרפיקאי או הגרפיקאית).
רק לאחר שהלקוח מאשר גם את הסקיצה, אפשר להפוך את תמונת ה - PSD לקוד HTML .בשלב זה למעשה מסיימים את אפיון האתר ועוברים לשלב המעשי / שלב המימוש בו בונים את האתר בפועל.