בניית אתרים איכותיים

בניית אתרים איכותיים

מתכננים להקים אתר אינטרנט חדש לחברה? הגיעה העת לשדרג את האתר הקיים? ייתכן בהחלט שלצד ההתרגשות שבהתחדשות, אתם מתמודדים גם עם לא מעט חששות. בין היתר משום שאתם מודעים לכך כי רק אתר אינטרנט איכותי, אשר מעוצב בסטנדרט גבוה ועומד בחזית הטכנולוגיה, יכול לייצר נוכחות ווירטואלית מכובדת, אלגנטית, מבודלת ומרשימה.

כחברה לבניית אתרים העוסקת בתחום מזה למעלה מ-10 שנים, אנו מכירים היטב את המאפיינים העומדים מאחורי בניית אתרים איכותיים. ניסיוננו העשיר בתחום לימד אותנו אודות מספר דגשים שאין להתפשר עליהם בעיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט. אז לפני שאתם מתקשרים עם חברה לבניית אתרים, קחו 5 דק' מזמנכם ועיינו במאמר הבא (קריאת חובה, במיוחד למי שמאמין שהאויב של "הטוב" הוא "הטוב ביותר").

בניית אתר איכותי - עיצוב שמתאים את האתר לעסק וללא להפך

הכלל הראשון והחשוב לגבי בניית אתרים איכותיים הוא שזו משימה שיש לעשות אך ורק על ידי הפרדה בין המעצב הגרפי למפתח. חברות רציניות לבניית אתרים איכותיים מנהלות את הפרויקט בשלבים על בסיס תהליך מוקפד של עיצוב עם מעצבים גרפיים מומחים ובעלי ניסיון. רק כך ניתן להבטיח כי אתר האינטרנט החדש יתאים לעסק, ולא ייווצר מצב בו העסק ייאלץ להתאים את עצמו לאתר. רק עיצוב שבו העסק לא מתגמש לעיצובים "מוכתבים מראש" יביא לתוצאה סופית בהתאמה אישית מוחלטת.

עיצוב אתרים איכותיים נעשה על ידי עבודה לפי סקיצות הדמיה. לאחר אפיון ובשיתוף עם מומחה לחוויית משתמש (UX), המעצב הגרפי מעצב סקיצת הדמיה ראשונית לאתר. סקיצת הדמיה זו מהווה את "יריית הפתיחה" לדיאלוג דינאמי עם הלקוח לתיקונים ושינויים. דיאלוג אשר חייב להיעשות עם יחס אישי, במלוא המקצועיות והסבלנות, ועד לשביעות רצונכם המלאה (לא פיקסל אחד פחות מכך).

תפקידו של המעצב הינו כפול. מצד אחד, עליו לדעת להיענות לכל דרישות הלקוח. מצד שני ובאותה נשימה, המעצב צריך לסייע בהכוונה עיצובית מתוך ניסיונו ומקצועיותו. זאת תוך התייחסות למכלול פרמטרים כגון בידול, מיתוג, היררכיית תוכן, אלמנטים וויזואליים, פיצ'רים מתקדמים, חוויית משתמש וכדומה. תהליך סקיצות ההדמיה מסתיים עם סקיצה סופית המעוצבת לשביעות רצונו המלאה של הלקוח. בקנה מידה של 1:1 לפיתוח.

פיתוח בחזית הטכנולוגיה ובהתאמה לעיצוב

בניית אתר איכותי ממשיכה עם פיתוח מקצועי. רצוי לעבוד רק עם מתכנתים ישראליים ובעלי ניסיון, ולא להתפשר על חברות העובדות עם מתכנתים מהמזרח הרחוק. כמו כן, יש לזכור שלא כל מפתח או מתכנת מתמחה בניואנסים המאפיינים את הקוד הפתוח.

היות שרוב האתרים האיכותיים בישראל (ובעולם) נבנים כיום על בסיס קוד פתוח, בדרך כלל וורדפרס או ג'ומלה, המתכנת חייב להיות בקיא בפלטפורמות הללו. סביבת העבודה בקוד הפתוח דורשת מקצועיות, ניסיון ולא פחות חשוב מכך - עדכנות. בכדי שהאתר יתוכנת בסטנדרטים טכנולוגיים מתקדמים, המפתח צריך להיות Up To Date בנוגע למודולים, פיצ'רים, רכיבים וכדומה.

יתרה מזו, פעמים רבות יש צורך לבצע התאמות לרכיבים והמודולים בהתאם לאפיון, לעיצוב או לצרכי הלקוח. כלומר, המפתח נדרש אף לפתח רכיבים או מודולים "מאפס", שכן למרות המבחר הרב שזמין במערכות הקוד הפתוח, תיתכנה בהחלט סיטואציות שבהן אין בנמצא רכיב מדויק מספיק. מתכנת טוב לא יירתע מפיתוח עצמאי ולא ידרוש מהלקוח "להתגמש" לרכיבים קיימים.

התאמה לגוגל

בניית אתרים איכותיים לא נעשית בחלל הריק אלא תוך התייחסות דווקנית לפרמטרים היושבים בבסיסו של מנוע החיפוש של גוגל. במילים מקצועיות מדובר על התאמה למנועי חיפוש ובלעז – Search Engine Optimization (SEO). החברה שמפתחת את האתר נדרשת לעבוד בצמוד למומחים לקידום אתרים. כך שהבנייה של האתר תיעשה תוך נטילת שיקולים הנוגעים למנוע החיפוש של גוגל.

לדוגמה, יש להקפיד על מהירות טעינה (שכן גוגל מתייחסת למהירות האתר כפרמטר באלגוריתם שלה) ולייצר היררכיית תוכן מדויקת. התאמה לגוגל כוללת הטמעה של פיצ'רים פנימיים במערכת ניהול התוכן ליצירת תגי מטה ותיאורי מטה (Meta Title ו-Meta Description), וכמובן הכוונה לפי ביטויי חיפוש ספציפיים. ההתאמות לגוגל הן נדבך מהותי ביכולת של האתר להתכתב עם מנועי החיפוש, וכפועל יוצא מכך להגיע אל קהלי היעד הרלבנטיים עבור העסק/הארגון/המותג.

מערכת ניהול תוכן ידידותית ומותאמת אישית

ניהול אתר אינטרנט נעשה באמצעות מערכת ניהול תוכן שמהווה ממשק פנימי היושב "מאחורי הקלעים". ממשק זה, הקרוי גם Dash Board, צריך להיות מותאם לצרכי העסק או הארגון.

מפתחים המתמחים בקוד פתוח יודעים לבנות אתר אינטרנט איכותי עם מערכת ניהול תוכן קלה לתפעול וידידותית למשתמש. כאשר הדברים מבוצעים בסטנדרט גימור גבוה, ניהול האתר הופך למשימה שכל אחד יכול לבצע. החל מהבכירים ביותר בארגון (שלא היו מעורבים בהכרח בכל צעד בתהליך ההקמה), דרך העובד המופקד על ניהול האתר בפועל וכלה בעובדים במחלקות שונות. במידת הצורך ניתן לייצר הרשאות לבעלי תפקידים וגם כאן ניסיונה של החברה המפתחת בא לידי ביטוי.

שימו לב – יש לכך משמעויות כלכליות ולא רק היבטים תפעוליים. ככל שמערכת ניהול התוכן תהיה מותאמת יותר לצרכי הארגון, וככל שהיא תבנה בצורה חכמה ומודולרית, כך יידרשו פחות פעולות תחזוקה שוטפות.

מרבית העדכונים ופעולות הניהול ייעשו על ידי בעל האתר, וללא כל צורך בהתקשרות יומיומית עם מפתחים ומתכנתים. מערכת ניהול תוכן חכמה היא כזו אשר צופה את פני העתיד. קרי, מתאימה גם לשינויים העתידיים באתר במידת הצורך. לדוגמה, הוספת עמודים, הורדת עמודים, הוספת קטגוריות, עדכון שירותים, עדכון מוצרים, מענה לגולשים וכדומה.

שירות ותמיכה

פרמטר קריטי בבניית אתרים איכותיים הוא השירות והתמיכה ללקוח. אתר אינטרנט הוא לא מוצר חד פעמי אלא נכס דיגיטלי שממשיך ללוות את העסק ופועל עמו ביחד כמערכת כלים שלובים.

שירותי התמיכה חייבים להיות מקצועיים, מהירים, יעילים וחשוב מכל – זמינים. חברות המתמחות בבניית אתרים איכותיים קושרות את תהליך ההקמה עם מערך מסודר ומאורגן של שירות לקוחות. שירות שאיננו בא לידי ביטוי שבהשארת הודעה אלא במענה אמיתי. בפרט נוכח העובדה שתקלות או עדכונים באתר אינטרנט דרושים לעתים גם בלוחות זמנים קצרים ומיידיים.

צור קשר

נא לרשום שם מלא
נא לרשום כתובת אימייל
נא לרשום מספר טלפון
Invalid Input
Please let us know your message.
Invalid Input

מומלץ לקרוא