
התחרות באינטרנט נמצאת כל הזמן סביבנו. מתחרים ותיקים ושחקנים חדשים פועלים בשוק, ומנסים למשוך אליהם לקוחות שמתאימים בדיוק לנו. זהו מרחב דיגיטלי צפוף שבו אתם נדרשים תמיד להישאר עם היד על הדופק, וחייבים להתבלט כדי לייצר יתרונות תחרותיים מול המתחרים.
גם כשאנחנו מנסים למשוך את הלקוחות באמצעות עמודים מרתקים ומשעשעים בפייסבוק, ואפילו כשאנו משקיעים ביצירת תוכן מעניין שמוביל אותם אלינו מגוגל, בסוף, האתר הוא זה שקובע.
בניית אתרים מקצועיים היא תורה שלמה, והיא זו שתקבע את הנראות של העסק ברשת. הלקוח הפוטנציאלי לומד ומגבש עלינו את דעתו תוך כדי גלישה באתר. מתוך התדמית שנחשפת לפניו מהאתר הוא יחליט האם לפנות אלינו או אל המתחרים. אז איך בניית אתר מקצועי יכולה למשוך את הגולשים ולגרום להם לבחור דווקא בנו? הנה כמה קווים מנחים.
בניית אתרים מקצועיים בדגש על העיצוב כחלון ראווה
האם ידעתם שיש ענף בעיצוב הנקרא "עיצוב חלונות ראווה"? תחום שמטרת המומחים העוסקים בו היא לגרום לעוברי אורח שחולפים על-פני עשרות חלונות ראווה, לעצור לרגע, להביט במה שמוצג בחלון, ולבסוף להיכנס פנימה אל החנות? ובכן, בניית אתרים לעסקים היא במידה רבה עיצוב חלון ראווה אינטרנטי.
העיצוב של האתר הוא חלון הראווה שלו. בניית אתר מקצועי חייבת להיות על ידי מעצב אתרים שמטפל באתר ונותן לו את הנגיעה האישית. אותה נגיעה אמנותית-טכנולוגית חמקמקה שתהפוך את האתר לייחודי, נעים ובלתי-נשכח. מנגד, מי שבוחר להתפשר ולקחת עיצוב מוכן, מסתכן בכך שהאתר שלו ייראה בדיוק כמו מאות ואלפי אתרים אחרים שהשתמשו באותה התבנית. זו בדיוק הדרך כיצד לא להשאיר חותם ואיך לא להיטמע בזיכרון הגולש.
בבניית אתרים מקצועיים, העיצוב לא מסתכם רק בנראות של האתר. עולם העיצוב כיום מעמיק עוד יותר ונוגע בחוויית המשתמש של הגולש. המטרה של העיצוב היא למשוך את העין, אך גם להקל על הגולש למצוא בקלות את המידע שהוא מחפש, להוביל אותו ליצור קשר ולסייע לו לנווט בין עמודי האתר בפשטות. כשלכל אלה מתלווה שפה עיצובית וטכנולוגית ברורה, האתר מעורר בגולש חוויה נעימה ומעורר בו רצון לחזור, ליצור קשר ולהמשיך לעקוב אחר עדכונים.
אתר שגוגל אוהב
בניית אתרים מקצועיים צריכה להתייחס גם לגוגל שכן אם אתה לא שם, אתה לא קיים. בכדי להיות נוכח במקום טוב במנוע החיפוש של גוגל חשוב לשמור על הכללים המתעדכנים של האלגוריתם המתוחכם של ענקית החיפוש. כל מי שעוסק בבניית אתרים לעסקים יודע שלא מדובר במשימה פשוטה. גוגל מעדכנת באופן תקופתי את האלגוריתם שלה וכל האתרים (דהיינו, העסקים) חייבים למצוא את הדרך הנכונה להישאר רלוונטיים לאורך זמן.
אך מה גוגל רוצה? ובכן, גוגל סימנה את ההעדפות שלה לגבי בניית אתרים לעסקים – לא עוד חוות קישורים מאתר לאתר, אלא בניית אתר מקצועי שמעניק לגולש ערך עם מילות מפתח נכונות ותוכן איכותי ומקורי.
אתר שמותאם לדרישות של גוגל ויודע "לשוחח" עם האלגוריתם שלה, הוא כזה שמוטמעים בו תגיות חכמות, שיודע להתאים את עצמו לסלולר (רספונסיבי), ושמסתמך על מילות מפתח לאחר מחקר ביטויי חיפוש. גוגל סורקת את האתר ובוחנת את ענני המילים והמושגים הנמצאים בו (לצד עשרות אם לא מאות פרמטרים רבים נוספים). לכן, חשוב להטמיע במאמרים המתפרסמים באתר מילות מפתח רלוונטיות.
בנוסף, גוגל אוהבת אתרים דינמיים המתעדכנים מפעם לפעם והוספת תוכן לאתר תתרום בשני מישורים. גם בהרחבת מילות החיפוש שיובילו אל האתר מגוגל, וגם בחיסכון בטווח הארוך בקידום האתר.
בניית אתר מקצועי בקוד פתוח
בניית אתרים מקצועיים בקוד פתוח מספקת מגוון יתרונות. ראשית, מבחינת קידום, גוגל ידועה בתור חברה שמעדיפה מוצרים הכתובים בקוד פתוח. זהו אחד ההבדלים המרכזיים בינה לבין המתחרה אפל, המאמינה במוצרי "קוד סגור". כמעט בכל חיפוש אקראי בגוגל תוכלו למצוא בראש הרשימה אתרים שנשענים על רעיון הקוד הפתוח כמו ויקיפדיה ואתרי וורדפרס למיניהם.
בניית אתר מקצועי על בסיס קוד פתוח היא בחירה מושכלת גם עבור בעלי האתר. היתרון שטמון בבניית אתר לעסק בקוד פתוח נעוץ בהזדמנות לקבל שדרוגים בעלויות אטרקטיביות. כאשר בוחרים באפשרות של אתר בקוד סגור, כל שדרוג או תוספת לאתר מקפיצים את המחיר והופכים את התהליך לממושך וכואב בכיס. לקוד הפתוח יש קהילת מפתחים עצומה בארץ ובעולם, מה שהופך כל רצון לבצע שדרוג או להטמיע תוסף לתהליך קצר, מבוסס ובטוח.
שתי הפלטפורמות המובילות בעולם לטובת בניית אתרים מקצועיים בקוד פתוח הן וורדפרס וג'ומלה. וורדפרס ידועה כמתאימה יותר לאתרי תדמית ובלוגים, ואילו ג'ומלה היא מערכת ייעודית לאתרים גדולים ומבוססים הזקוקים להרחבות מפותחות וביצועים טכנולוגיים מתקדמים.
אין צורך להתלבט בנוגע לבחירת המערכת ולתהות מה יהיה הפתרון הטכנולוגי הטוב עבורכם. חברות המתמחות בבניית אתרים מקצועיים תדענה לסייע לכם לקבל את ההחלטה – מה עדיף לאתר שלכם לפי האפיון והדרישות שעומדות על הפרק. בונה האתרים שהתקשרתם עמו כבר ידע היטב איזה פתרון יספק לכם את הביצועים הטובים ביותר בהתחשב בנסיבות.
השידוך המושלם בפרויקט לבניית אתר מקצועי
בתהליך של בניית אתר מקצועי תלמדו מהר מאוד שהאתר יהפוך להיות יקר ללבכם. עד כמה? אתם תרצו שכל פרט בו יהיה מדויק ומחושב ותעקבו אחר התפתחותו כמו ילד קטן.
כדי להשיג את התוצאה המיוחלת הזו תזדקקו לחברה שבה תקבלו יחס סבלני ושירות מקצועי לאורך הדרך. לכן, כשאתם מבקשים הצעות מחברות בניית אתרים, התקשרו אל החברה פעם-פעמיים ובדקו מה היחס אליכם מעבר לפנייה הראשונה. בדקו למשל האם מעבירים אתכם ממחלקה למחלקה או שאתם זוכים ליחס אישי ומקצועי? האם מציעים לכם הצעה כללית או כזו המאופיינת היטב לפי הצרכים שלכם? האם הם מקפידים לענות במהירות? האם הם עונים לכם בשפה שאתם מבינים?
בנוסף, אין כמו מראה עיניים. בדקו את תיק העבודות של החברה. היכנסו לאתרים קודמים שנבנו על ידה. בחנו האם כל אתר זכה לעיצוב ייחודי ולהתייחסות משלו? האתר שלכם הוא הזהות המרכזית שלכם ברשת. מצאו חברת בניית אתרים שתבין אתכם, שתמצא לכם זהות עיצובית ייחודית וגם שתקים לכם את התשתית להגיע רחוק בגוגל.