בעלי מקצוע רבים שפונים לתיק עבודות של חברות לבניית אתרים, מחפשים לראות אתרים דומים לתחום העסק שלהם, אבל בדיוק פה אפשר ליפול למלכודת דבש, כי אם רואים הרבה אתרים עם קווי מתאר דומים, אז יש סיכוי שהחברה עובדת כמו מכונת יצור... היא לוקחת אותה תבנית בסיסית עם אותם מודולים, משנה קצת את הצבעים והופה, יש לנו אתר חדש!
הבעיה היא כמובן שאתר שנבנה ללא תשומת לב וללא מחשבה מקדימה גם נראה חסר חיים, ופה בעצם שילמנו בזול, אבל הזול הזה עלה לנו ביוקר ופגע בתדמית ובמוניטין שלנו...
לבדוק את תיק העבודות באופן רוחבי
לכן, צריך להסתכל על כל תיק העבודות באופן רוחבי ולא דווקא לחפש אך את האתרים בתחום שלך. אם האתרים האחרים נראים עם קווי מתאר שונים, אז לחברת בניית האתרים יש גמישות מחשבתית ויצירתיות. ואז רוב הסיכויים שגם האתר שלך יזכה להרבה תשומת לב ומחשבה. התוצאה תהיה טובה והאתר ייראה כמו אתר שעומד בפני עצמו ולא סתם כמו שכפול של אלפי אתרים אחרים מאותו התחום...
חשוב גם לבדוק האם נוח לנווט באתר ממקום למקום ומדף לדף. הטעות של הרבה בעלי עסקים היא לחשוב שאתר שיש בו הרבה פונקציות כמו בלוג, גלריית תמונות, דפי מאמרים, כפתורי לייק, סרטונים וכו' תמיד צריך להיות אתר עמוס מאוד עם הרבה תפריטים וקישורים, אבל אם יודעים איך לעצב ולתכן, אפשר לבנות אתר שהוא גם פונקציונאלי וגם לא עמוס מדי.
מתכנת ומעצבת : צוות לעניין
יש לזכור כי בניית אתר מתחלקת בדרך כלל בין המעצבת לבין המתכנת המהווים סוג של "צוות לעניין" : המעצבת למדה את האסתטיקה של עיצוב ברשת ותוכנות עיצוב שונות, ואילו המתכנת למד שפות תכנות, אך בקורסים שהם עוברים אין התמחות לעסקים ספציפיים. כלומר, אין קורס לבנות אתר למעצבת פנים, קורס לבנות אתר משרד תיווך וכך הלאה, אלא יש כלים שונים שבאמצעותם אפשר לעצב ולבנות כל סוג של אתר, אפילו אתר לחייזר (או אתר שעוסק בתופעות אל טבעיות ליתר דיוק...).
חשבו על הצוות הזה כמו על תזמורת מוכשרת במיוחד. האם יש יצירה שהיא לא יכולה לנגן? אם היא מספיק טובה, התשובה היא שלילית.
לסיכום, כאשר אתם מחפשים בתיק העבודות של חברות לבניית אתרים, אל תחפשו מתחת לפנס, אלא נסו להבין האם המגוון והמבחר של האתרים מעיד על יכולת יצירתית וחשיבה מחוץ לקופסה, או שמדובר בחברה שעושה את המינימום הדרוש וכך זה גם נראה...