
שיווק באינטרנט מורכב משני אלמנטים. מצד אחד יצירת תנועה איכותית לאתר (Traffic), ומצד שני הובלת הגולשים לבצע המרה (Conversion).
בניית אתרים ממירים היא חלק בלתי נפרד מהנוכחות השיווקית שלכם ברשת. עסקים שמקימים אתר אינטרנט ומשקיעים את עיקר משאביהם בתנועת גולשים, מבלי לשים לב לבניית אתר ממיר, עושים רק חצי עבודה. זכרו זאת היטב, גם אתר האינטרנט המקודם ביותר ברשת לא יניב לקוחות אם בנייתו ותפעולו לא יהיו אגב הכוונה להמרות.
רוצים דוגמה? בבקשה. נניח ששני בעלי עסקים מקימים אתר אינטרנט באותו התחום. בעל אתר א' מנתב את כל המשאבים לקידום/פרסום ולא משקיע בבניית אתר ממיר. אתר האינטרנט שלו מצליח למשוך 3,000 גולשים בחודש אך רק 60 משאירים פנייה (יחס המרות של 2%). לעומתו, בעל אתר ב' משקיע גם בקידום/פרסום אך גם בבניית אתר ממיר. אתר האינטרנט שלו מושך מדי חודש "רק" 1,000 גולשים אך בזכות הכוונה לפעולה הוא נהנה מיחס המרות של 5%. כלומר, 75 פניות בחודש. אגב, ייתכן שגם 75 הפניות של אתר ב' יהיו רלבנטיות יותר מ-40 הפניות של אתר א'. הגולשים מעריכים אתרי אינטרנט איכותיים והם מאמינים שכשעסק משקיע באתר הוא גם משקיע בלקוחותיו.
שימו לב, גולשים "מזנקים" ללא סנטימנטים בין אתרים. אם האתר שלכם לא מכוון להמרה הם פשוט ילחצו על Back ויעברו אל המתחרים. מנגד, אתר אינטרנט ממיר ואיכותי שמציע חוויית משתמש אופטימאלית ומספק מענה לצרכי הגולשים יהפוך להצלחה מסחררת. הן מבחינת כמות הפניות והן מבחינת בניית מוניטין.
מערכת של אנשי מקצוע שפועלים יחד
בניית אתר ממיר היא מערכת כלים שלובים שדורשת שיתוף בין אנשי מקצוע שכל אחד מומחה בתחומו. מתכנתים, מעצבים גרפיים, אנשי תוכן (קופירייטינג), אנשי שיווק דיגיטלי, מומחי UX (חוויית משתמש) ועוד. המעצב צריך לעבוד בצמוד עם המתכנת, עבודתו של איש השיווק קשורה לתוכן והדברים ברורים. בניית אתרים ממירים יוצקת משמעות במונח "שלם הגדול מסך חלקיו".
אפיון מקצועי
בניית אתר ממיר מתמקדת בשתי מילים מרכזיות "הנעה לפעולה". כלומר, האתר נבנה באינטליגנטיות תוך חשיבה מתמדת על הגולש הפוטנציאלי. תהליך הקמת האתר כולל אפיון ממוקד של העסק, היתרונות היחסיים, המסרים השיווקיים, התחום שבו הוא פועל, האופן שבו פועלים מתחריו, מוקדי התנועה המרכזיים, קהלי היעד האיכותיים ביותר ועוד. לאחר מחקר מקדים זה ניתן לגזור את אסטרטגיית הבנייה הנכונה לאתר עם חתירה למקסימום המרות.
העבודה ממשיכה גם לאחר העלייה לאוויר
בניית אתר ממיר קשורה לתפעול השוטף לאחר העלייה לאוויר. יש לנתח באופן מתמיד את התנועה באתר ולבצע אופטימיזציה ליחסי המרות (CRO – Conversion Rate Optimization). להתייחס לפרמטרים כמו אחוזי נטישה או אחוזי שהייה, לנטר עוגנים בעייתיים, לשפר ולשדרג תוך כדי תנועה ולהיות עם היד על הדופק. כאשר האתר נבנה מראש עם אופטימיזציה להמרות, סיכויי ההצלחה של העסק במרחב הווירטואלי צומחים משמעותית.