אופטימיזציה למנועי חיפוש

תוכן הוא המלך הבלתי מעורער של עולם הפרסום באינטרנט ועל כך אין וויכוח. מאז שביל גייטס, מייסד מייקרוסופט, טבע את המונח “התוכן הוא המלך” אי שם באמצע שנות ה-90, התזה הזו טרם נסתרה. הרשת מהווה מקור ידע מרכזי עבור צרכנים בכל תחום, וכמעט כל סקר שוק מתחיל ונגמר במרחב הווירטואלי. במקביל, עסקים בענפים שונים מייצרים לעצמם נוכחות אפקטיבית ברשת עם הקמת אתר אינטרנט ולאחר מכן קידום בגוגל ושיווק באפיקים שונים. כן, כן, כתיבת תוכן מלווה את כל השלבים האלה.

תהינה מטרות האתר אשר תהינה (יצירת קשר, השארת פרטים או רכישה און ליין), כתיבת תוכן איכותי היא המנוע והברומטר שמאחורי הצלחת המהלך השיווקי ברשת. זוהי משימה שיש להניח בידיהם של כותבים מקצועיים או לכל הפחות לאפשר לטקסטים לעבור עריכה נוספת אצל כותב מיומן.

כתיבת תוכן שמאזנת בין הגולשים לבין מנועי החיפוש

כותבי תוכן ומקדמי אתרים מתלבטים רבות לגבי היחס (ואם תרצו, המתח) שבין הגולשים ומנועי החיפוש. בעבר, הגישה הרווחת הייתה שמנועי החיפוש הם העיקר וכתיבת תוכן התאפיינה בהתמקדות לא פרופורציונאלית במחקר מילות מפתח וביטויי חיפוש. התופעה הזו הולידה אתרי אינטרנט שפרסמו תכני “ספאם” ללא כל ערך לגולשים. מילות מפתח נדחסו בטקסטים קצרים והאמינות של המידע הרשת הייתה בשפל.

גוגל, ששולטת כמעט באופן בלעדי על חיפוש ברשת (ומתפרנסת מכך באמצעים שונים), הבינה היטב שתכני הספאם הללו פוגעים ביכולת שלה להיות רלבנטית. קרי, ביכולת שלה להעניק לגולשים תוצאות איכותיות וכפועל יוצא מכך למכור נקודות פרסום. היא החליטה לצאת למאבק חסר פשרות בטקסטים ברמה נמוכה וכל העדכונים האחרונים שלה עסקו ועוסקים בניטור תוכן איכותי (ובמקביל בהסרת חשיפה מתוכן לא מקצועי). אתרי אינטרנט עם תכנים לא מספיק טובים נזרקו לאחור, ואתרי אינטרנט עם טקסטים מצוינים טיפסו מעלה. המגמה רק הולכת ונמשכת ככל שגוגל הופכת למתוחכמת וככל שכתיבת תוכן איכותי מאפיינת יותר ויותר אתרים ברשת.

המגמה – כתיבת תוכן איכותי

בימינו, כתיבת תוכן עוסקת בראש ובראשונה בערך מוסף לגולש. הטקסטים חייבים לספק לגולשים מידע רלבנטי והיבטים כמו אופטימיזציה ומחקר מילות מפתח הם כלי עבודה בלבד. אולם, אין לזלזל בהם. מחקר מילות מפתח וטקסטים שמדברים למנועי חיפוש הם עדיין פרמטרים חשובים מאד. תכנים שלא קורצים לגוגל יצליחו לעניין רק את הגולשים המעטים שימצאו אותם. כמו שנאמר לא אחת על תוצאות מנועי החיפוש, אם אתה לא שם – אתה לא (קרוב להיות) קיים.

לסיכום

בעלי עסקים רבים סבורים שלאחר הקמת אתר אינטרנט הם יכולים לייצר תכנים בעצמם. “מי יכול לכתוב על התחום שלי יותר טוב ממני?”, חושב לעצמו בעל העסק המצוי. ובכן, ההנחה הראשונית הזו תתנפץ מהר לרסיסים על המקלדת. כתיבת תוכן היא מלאכה שדורשת מקצועיות, ניסיון, היכרות עם הרשת, פרפקציוניזם וכמובן – כישרון ויצירתיות. זהו לא המקום להתפשר עליו ולחסוך בו. התוכן הוא המוניטין שלכם ברשת ותוכן לא איכותי הוא נזק תדמיתי. לעומת זאת, תוכן ברמה גבוהה הוא איש המכירות הטוב ביותר שיכול להיות לכם.

המומחים לאופטימיזציה לאתר לשירותך >>

אופטימיזציה לאתר