
עיצוב חוויית משתמש (UX, User Experience) הוא חלק בלתי נפרד מכל בניית אתר אינטרנט. הסיבה לכך היא כמובן ברורה, חוויית משתמש משדרגת את פעילותו של האתר והופכת אותו למנוע שיווקי מרכזי. על כן, בחברת WinWeb, המספקת שירותים מתקדמים של בניית אתרי אינטרנט, אנו שמים דגש רב על אפיון אתר ויצירת חוויית משתמש אינטליגנטית ומדויקת. כיצד אנו עושים את זה? ובכן, הנה כמה דוגמאות (שימו לב, חוויית משתמש היא עולם ומלואו והדוגמאות שתוצגנה להלן איננן אלא מעט המחזיק את המרובה).
טקסטים כהים על רקע בהיר
אחד האלמנטים העיצוביים החשובים מבחינת ממשק משתמש הוא הצבעים של הטקסטים והרקע מאחוריהם. מחקרים הוכיחו זה מכבר שהנראות של המסר בולטת יותר לעין כאשר הטקסט כהה והרקע בהיר. כמו כן, חוויית משתמש אופטימאלית מקפידה להציב את התוכן המרכזי במרכז ונמנעת מטקסטים על רקע תמונות שקופות, אלמנטים וויזואליים המסיחים את הדעת וכדומה.
שימוש בפונטים גדולים
טרנד פופולארי מאד בשנים האחרונות הוא שימוש בפונטים גדולים. מדובר במגמה אשר איננה נוגעת רק לאלמנט הוויזואלי אלא גם להיבטים מבחינת חוויית משתמש. ראשית, פונטים גדולים חוסכים מהגולש את המאמץ המיותר של הכנסת הראש לתוך המסך ועייפות עיניים בזמן הקריאה. שנית, בימים בהם גלישה סלולארית הופכת לנפוצה יותר ויותר (ראו בהמשך אודות רספונסיביות), פונטים גדולים יהיו קריאים גם במסכים קטנים של סמארטפונים וטאבלטים.
המוצרים העיקריים חייבים להיות מודגשים בדף הבית
אתרי אינטרנט רבים שוגים בכך שהם אינם מציגים במרכז דף הבית את שירותיהם ומוצריהם. לא אחת, השירותים נחבאים אל הכלים, ממוקמים בעמודים אחוריים או נמצאים בתחתית הטקסט. חוויית משתמש נכונה דואגת לכך שהשירותים של אתר האינטרנט והעסק יהיו בולטים ובאזורים נקיים וברורים.
שימו לב! מהרגע שהגולש נכנס לאתר האינטרנט שלכם, מתהפך שעון חול של כמה שניות שבו עליכם להבהיר מהי מהות העסק ומהם שירותיו/מוצריו. אם הגולש לא יבין מיד (אבל מיד) במה תוכלו לסייע לו, כלל לא בטוח שהוא יעניק לכם "הזדמנות נוספת" ויתחיל לחפש את הפתרונות בעמודים השונים. למעשה, סביר להניח שהוא יילחץ מיד על Back ויעבור לתוצאה הבאה ב-Google. חוויית משתמש נכונה מציגה את השירותים של העסק באופן בולט וללא כל "רעשי רקע" מיותרים.
רספונסיביות – התאמה למובייל
רבות דובר כבר על הצמיחה העקבית בשימוש במכשירים סלולאריים לגלישה באינטרנט. ואכן, התופעה רק מתרחבת בכל העולם ובמיוחד בישראל. אתר אינטרנט מקצועי אשר רוצה לעמוד לרשות לקוחותיו בכל פלטפורמה חייב לדאוג לנראות טובה גם במכשירי קצה שאינם מחשבים אישיים. יש להדגיש בעניין זה כי חוויית משתמש במובייל שונה מהותית מחוויית משתמש ב-Desktop (לדוגמה, בשל גודל המסך והשימוש באצבעות במקום מקלדת ועכבר).
לסיכום
עיצוב חוויית משתמש הוא חלק אינטגרלי במסגרת הקמת אתר אינטרנט. חוויית משתמש משפיעה על האופן שבו הגולשים "נהנים" (כן, ממש ככה) לבלות זמן באתר האינטרנט, לעבור בין עמודיו השונים וליצור קשר. מנגד, חוויית משתמש לא מוקפדת, אשר לא שמה את הגולש במרכז, עלולה לפגוע בהצלחתו של האתר ואפילו לגרום נזק לעסק. בעת עיצוב חוויית משתמש בעל העסק צריך להבין היטב את קהל היעד שלו ומומלץ כמובן להיעזר בגורמי מקצוע אשר מכירים את התורה על בוריה.