שיווק באינטרנט

בעלי עסקים רבים שנמאס להם מבניית אתרים במערכות חופשיות רוצים לבנות לעצמם אתר תדמיתי מושקע או אפילו חנות וירטואלית בחברת בניית אתרים. אתר עם עיצוב מתקדם, תמונות יפות, טקסטים שיווקיים ואפקטים שייצג אותם בכבוד. אך על מנת שהאתר יתקדם בגוגל, חייבים לתכנן מראש את אסטרטגיית התוכן שלו.

אסטרטגיית תוכן קובעת באילו עמודים להשקיע בכתיבת תוכן ייחודי, אינפורמטיבי או שיווקי וכיצד מבנה התפריטים יוביל לתוכן הזה. לדוגמה, יש תוכן שיהיה נגיש מקישור צנוע יותר כמו “פינת מאמרים” ויש תוכן שיהיה זמין ישירות מאחד התפריטים.

לכמות ומיקום התוכן המרכזי יש חשיבות מכרעת בנוגע למיקומים של האתר בגוגל מכיוון שגוגל לא רק אוהב הרבה תוכן באיכות גבוהה (בין אם מדובר בסרטונים, טקסט או תמונות), אלא גם מעדיף שהוא יהיה מרוכז באופן שמתאים להיררכיה של האתר.

במילים אחרות, כבר אי אפשר להסתפק באתר שיש בו 5-6 עמודי שירותים. לרוע המזל, בעלי אתרים לא תמיד מבינים זאת ומסיימים עם אתר מושך ויפה, אבל מתקשים להתקדם בגוגל על מילות המפתח שחשובות להם.

עיקרון ראשון: מערכת ניהול תוכן טובה

רוב האתרים כיום עובדים על וורדפרס או מערכות ניהול תוכן אחרות שמנסות להקל כמה שיותר על מנהלי אתרים, אפילו אם אין להם ידע טכני.

גם כשאנחנו מדברים על בניית חנות וירטואלית, יש אפשרות לבנות אותה על גבי וורדפרס באמצעות הרחבות כמו WooCommerce ולשמור על הנוחות שבניהול אתרי וורדפרס. יש גם מערכות אחרות לחנויות וירטואליות כמו למשל Magento שמספקות אפילו יותר אפשרויות וגם אותן קל יחסית ללמוד אם חברת בניית האתרים השתמשה בה בצורה נכונה.

רוב המערכות הגדולות כיום גם מתאימות לקידום אתרים ויחסכו לכם הרבה זמן בהמשך, אבל תמיד חשוב לבדוק זאת לפני שאתם מתחילים לבנות את האתר.

בחירת מילות המפתח הנכונה

אתם ממש לא חייבים מקדם אתרים כדי לבנות את תשתית התוכן שלכם מבחינת מילות המפתח, למרות שזה אף פעם לא יכול להזיק…

בראש ובראשונה, בדקו מהן מילות המפתח שהכי רלוונטיות אליכם. לגוגל יש כלי בשם Keyword Planner. זהו כלי שיכול להוציא רשימה של מילות מפתח רלוונטיות. אם אתם לא יודעים בדיוק אילו מילות מפתח רלוונטיות עבורכם, אפשר פשוט לקחת אתר של מתחרה או אתר שעוסק בתחום שלכם ולהדביק את הכתובת שלו (אם אתם מקבלים יותר מדי מילים, קחו רק עמוד ספציפי).

גוגל יוציא לכם רשימה של מילות מפתח עם הערכה לנפח של כל מילת מפתח.

בשלב הבא תרצו לחפש מילים עם כוונת רכישה שלא יהיו ממותגות מדי ולא כלליות מדי.

לדוגמה, אם אתם סוכני ביטוח שרוצים להתברג על ביטויים שקשורים לביטוח בריאות, פחות כדאי לכם לבחור במילים מפתח שכוללות התייחסות מותגים ספציפיים (“ביטוח בריאות “aig) כי לגולשים לא תהיה סיבה ללחוץ דווקא על האתר שלכם (אלא אם כן אתם סוכנים של החברה). גם מילת מפתח כמו “נסיעות לחו”ל” היא כללית מדי ולא תוכלו לדעת אם מי שהקליד אותה מחפש לבטח את עצמו בביטוח נסיעות לחו”ל או משהו אחר לחלוטין…

אגב, אתם יכולים גם לסנן את מילות המפתח ולקבוע למשל ש”הראל” לא תופיע במילים שגוגל נותן לכם.

התאמת התפריטים ומבנה האתר למילות המפתח

אחרי שיש לכם רשימה של מילות מפתח שמתאימות לכם, הגיע הזמן לחשוב איך לשלב אותן באתר. האם יש להן מקום בתפריט שירותים או שאולי בפסקאות הטקסט שבעמודי המוצרים שלכם? (אם מדובר בחנות וירטואלית).

ככל שהמילה יותר חשובה לכם ויש לה יותר נפח חיפוש, כך ההעדפה שלכם צריכה להיות לשלב אותה בתוך אחד העמודים שהתפריט הראשי מקשר אליו. הסיבה לכך היא שגוגל נותן חשיבות לעמודים שנמצאים קרוב לעמוד הבית (החוק הבלתי כתוב הוא עד שתי לחיצות עם העכבר).

לא כל העמודים בתפריטים הראשיים חייבים להיות ממוקדי מילות מפתח. לדוגמה, עמוד אודות או המלצות יכול לכלול בעיקר טקסט שיווקי כדי להעלות את כמות הפניות אליכם.

מילות מפתח שפחות קריטיות לכם בשלב הראשון ואולי מחפשים אותן פחות עדיף לשלב בתוך מאמרים או בלוג. במקום כזה יש לכם הרבה יותר חופש פעולה לכתוב דפים ארוכים ופחות שיווקיים. לאחר מכן תוכלו לקשר חזרה לעמודים הראשיים מתוך המאמרים או הפוסטים שנמצאים שם כמו שקישרנו כאן במאמר לעמוד בניית אתרים בוורדפרס.

לעבוד ביחד עם מקדמי אתרים וכותבי תוכן

כל מה שכתבנו כאן נשמע מצוין על הנייר, אבל בסופו של דבר סביר להניח שאתם רוצים לנהל את העסק ולא לבזבז שעות וימים שלמים על כתיבת תוכן והעלאה שלו לאתר.

לכן, רוב בעלי האתרים שרוצים להתקדם באופן אורגני בגוגל שוכרים מקדמי אתרים וכותבי מאמרים. תפקידו של מקדם האתרים הוא למצוא מילות מפתח נוספות ולבנות מערך של קישורים אפקטיבי שיקדם אותן.

תפקידו של כותב התוכן הוא לחזק את התוכן הקיים הן בעמודים הראשיים והן בבלוג או בפינת המאמרים על פי סדר העדיפויות שלכם ושל מקדם האתרים. לעיתים הוא יהיה כותב עצמאי שתעבדו ישירות מולו ולעיתים יהיה מדובר בכותב שמקדם האתרים יעבוד אתו.

הכי חשוב לבדוק שאיכות התוכן מספקת אתכם וגם מעבירה את המסרים השיווקיים שלכם. יש בשוק לא מעט כותבי תוכן שרגילים לכתוב בעיקר “תוכן לגוגל” (“מאמרי SEO”). זהו תוכן שמתאים יותר לאתרים צדדים שמקדמי אתרים משתמשים בהם, אבל בהחלט ייתכן שהם לא יספקו אתכם. תוכן טוב עולה כסף, אבל הוא שווה את זה.

לסיכום

בניית אתר ללא מחשבה על אופן סידור התוכן שבו והכנת תשתית מינימלית למילות המפתח שחשוב לכם להתברג עליהן זה בערך כמו לבנות בית עם ארבע קירות בלבד בלי אדריכל, מה שיחזיר אתכם לשולחן הסרטוטים מהר מאוד ?.כותב המאמר, איתי ברנר, עוסק בכתיבת מאמרים ותוכן לאתרי אינטרנט מזה יותר מ-10 שנים.

 

כותב המאמר, איתי ברנר, עוסק בכתיבת מאמרים ותוכן לאתרי אינטרנט מזה יותר מ-10 שנים.
https://www.web-wiz.co.il   

בלוג