שיווק באינטרנט
בשיווק ברשת כיום נחלק בחלוקה גסה לשלושה שלבים עיקריים : הזרמת גולשים לאתר, המרה של הגולשים שנכנסו לאתר לפניות (לידים) ולבסוף יצירת קשר עם הלקוח שהשאיר ליד.

הזרמת גולשים לאתר

הזרמת גולשים לאתר יכולה להתבצע במגוון של דרכים, בין היתר דרך מנועי חיפוש כגון גוגל, פרסומות טקסט או קטעי וידאו (הקטעים הקצרים ביו-טיוב שמופיעים לפעמיים לפני סרטונים) וכמובן רשתות חברתיות. בדרך כלל המשווקים הטובים ביותר עושים שימוש ביותר ממקור אחד כדי להגיע לקהל יעד כמה שיותר מגוון ולא לשים את כל הביצים בסל אחד.
 
על מנת ללמוד כיצד בניית אתר בג’ומלה יכולה לתרום להבאת גולשים לאתר שלכם, קראו את המאמר הבא בנושא שיווק באינטרנט.
המרת הגולשים ללידים
גם אחרי שהבאנו תנועה ממוקדת של גולשים לאתר שלנו, אנחנו עדיין צריכים לחשוב איך נגרום להם להתעניין דווקא במוצר שלנו ולא לברוח לאתר של המתחרים. אתר שאינו איכותי לא ימיר הרבה גם אם נביא לו הרבה מאוד תנועה. איכות האתר נמדדת במספר גדול של פרמטרים, למשל:
• עד כמה האתר מזמין ומעוצב?
• האם מיתגנו את עצמנו גם מבחינה תדמיתית והגולש מבין מה האיכויות והייחוד שלנו לעומת המתחרים?
• האם טופס יצירת הקשר מספיק ברור וקל לראות אותו מכל מקום באתר?
• האם התוכן הוא שיווקי מספיק וגורם לגולשים להבין מה אנחנו רוצים למכור לו בצורה תמציתית וברורה?

שמירה על הלידים באמצעות מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM)

גם לאחר שהגולש כבר מילא את הטופס ויצר איתנו קשר, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לנוח על זרי הדפנה ועלינו לדאוג לכך שהוא לא יחמוק לנו בין האצבעות. ברוב האתרים יש טופס יצירת קשר פשוט שמפנה לכתובת דואר האלקטרוני של בעל האתר ולפעמיים כולל גם את מספר הטלפון שלו.
למרות שזו שיטה פשוטה ופופולארית לקליטת לידים, הבעיה המרכזית איתה היא שאם אנחנו מפספסים את ההודעה או שמתקשרים אלינו בזמן לא נוח, במקרים רבים אנחנו פשוט שוכחים מהעניין ובינתיים גם הלקוח אולי בכלל שכח שהוא יצר איתנו קשר או שהוא עבר למתחרים. מהסיבה הזו, על מנת שלא לפספס שום ליד, חייבים להשתמש במערכת קשרי לקוחות, CRM.
 
מערכת קשרי לקוחות מיועדת לבצע תיעוד מדויק של כל הלידים כגון שם הלקוח, הטלפון שלו, השעה בה התקיימה השיחה, באיזו שלב נמצאת המכירה וכך הלאה. מערכת CRM מבטיחה שלא נשאיר שום קצוות פתוחים ולא נפספס הזדמנויות. ככל שיש בעסק או במשרד יותר עובדים, כך היא אפקטיבית יותר. (איש המכירות הפנוי באותו הרגע לא צריך להתחיל ולתשאל את הלקוח כל פעם מהתחלה והוא יכול להמשיך את השיחה מהיכן שהפסיקה).
 
מערכת ניהול התוכן בה אנחנו ב – WinWeb משתמשים, היא מערכת ניהול שמתממשקת אל ה – CRM של חברת Zoho.
Zoho הוא אחד האתרים המובילים ברשת בכל הקשור לניהול פרויקטים משותפים וניהול קשרי לקוחות והוא בעצמו מסוגל להתממשק מול שירותים פופולאריים אחרים כמו למשל יומן הפגישות של גוגל או Outlook. כמו כן מדובר בשירות שפועל בענן מכל מחשב או סמטארפון, כך שאתם אפילו לא חייבים להיות ליד המחשב בבית כדי לקבוע פגישה.
 
כמו כן, באותה קלות אפשר לשלוח הצעת מחיר ללקוח או רשימת תפוצה שלמה והזמנה של מוצר חסר במלאי לספקים (פונקציונאליות דומה קיימת גם בחנויות וירטואליות שנבנו באמצעות ג’ומלה).
ניתן לקבל אצלנו יעוץ מקצועי לגבי crm

בלוג